hej

och grattis till mig och min pojkvän i efterskott som fyllde hela två och ett halvt den 4 augusti. när det gått så här många månader och dagar så är räkningen inte viktigt. det känns som om han varit med mig hela mitt liv, och jag kommer knappt ihåg mitt liv innan honom. jag älskar dig hjärtat, no matter what och jag ska alltid finnas för dig

nu är vi hemma hos benny i salmis. fredde crille atte och benny spelar poker och jag sitter antagligen vid datorn. knasigt att efter åren jag känt benny så är det här första gången jag befinner mig inne i hans hus! här lär vi vara hela natten så deras poker alltid är ett evighetsprojekt. bortsett från en vända till stan för att göra någonting, vet inte vad de hade för planer men jag ska försöka få mig en korv från shell hur som helst. skola imorn, anus. sovmorgon, lite bättre... inte för att jag nog ska  sova  någontin det är fan inte värt det, visst klockan är inte mycket ännu men om jag känner mig själv rätt så är jag först trött efter 4 tiden, efter helgens massa sovande.

fredagen gick helt bra, började hos fredrik med bastu och fläskfilé, slutade på stan vid klockan 4-5. for hem till mig med linda och crille, christian gick o la sig efter ett tag och jag och linda satt vakna till 7 tiden och pratade bara en massa, allt mellan himmel och jord.. vi gick och la oss och jag vaknade vid 12 (???) och så var jag vaken ända tills ungefär 4-5 nästa natt... vi for till korpilombolo på lördag kväll, jag crille ankan och john, vi for dit helt utan jonatan och linneas vetskap och dom var EXTREMT glada när dom såg oss där. båda helt paff och linnea flyger på mig. inte nog med att hon var redigt packad! :) jävligt kul att dom blev sådär glada, man förstår vad man saknar först då helt enkelt... jag saknar henne, faktiskt mycket. skönt o se crille och jonatan tillsammans också, dom var glada! inte för att det är såå längesen vi sågs, men ändå ett tag.

pratade med linnea.a idag också, eller som mamma säger till mig om jag förklarar något om henne: "din linnea". det var kul, vi pratade i 41 minuter och mycket blev sagt under dessa 41 minuter. rosanna dök också upp helt plötsligt, följde henne till harri innan vi skildes åt så pratade vi. om allt. länge. det var skönt.

och en grej!! jag stavade PANKAKA!!!!!!!!!!!!!! jag vet att det är PANNKAKA, jag har alltid vetat och kommer alltid veta!! men, pankaka???! vafan! jag har alltid kring 49/50 på såna där stavningsprov, och jag vart så jävla arg på mig själv efter att jag kom på hur jag stavade fel på pannkaka, jag menar pannkaka, MAT för fan! jag kan stava till all mat!!! jag kommer ihåg när jag skrev pannkaka, jag kollade på pappret snabbt och tänkte att jag inte ens behöver kolla igenom det för jag var säker på att jag skrev paNNkaka, men nej. inte förrän efteråt så kom jag på det. och jag grät nästan.

nä, nu ska jag gå och kolla vad de andra gör och hur allt är, tack för mig, och mer pankakor åt svenska folket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0