hej hej

idag har jag varit på ikea. med min mamma. vi skulle bara köpa ett sofföverdrag och kom hem med en bokhylla, en stor blomma, väggklistermärken, ett tvättställ och en lampa. det är våra typiska ikea-rundor, vi kan inte motstå varorna och tanken på att få det ännuännu mysigare är svår att bryta ner. det är vi helt enkelt, och alltså har hela min dag gått åt att just fixa i vårat tvrum. vi har möblerat om, bytt gardiner, satt upp bokhyllan, lagat mat, bytt ena soffan till ett beiget överdrag mm. jag och mamma satt och mumsade på våran ryska mat (ragó) medans christian (en riktig svensson!) gjorde chickennuggets och mos samt. currysås. jag hatar currysås. imorn ska jag och mamma vara ännu mer ryska och göra (världens godaste mat), hör och häpna, rödbetssoppa! det är det bästa!! min mamma gör världens godaste mat, det är sant.

nyss klistrade jag upp blommorna bakom tv-n, det blev helt hyffsat. rastlös som jag är så har jag ingenting att göra, spec nu när crille är ute o chaffar, så jag spontan-klistrade fast dom och där var dom, på mindre än 5 minuter. sedan satte jag mig i soffan framför och undrade vafan jag satte upp dom för..... nåja, så är det alltid!

nu ska jag ta en cigg, äta delikatess yoghurt och kanske ta en promenad i våran stora stad. min mamma ligger och sover just nu, vilket säkert märks då jag är helt uttråkad:) och flytta ska vi också! men inte till sthlm ännu (:(), utan bara några hundrameter härifrån. inte helt säkert att det blir just det stället vi planerat, men en trea vill vi ha hursomhelst. MED BALKONG! det är hemskt utan balkong! dom är ju så mysiga! och gärna en lägenhet vars man inte hör grannen fjärta tack.

måste snabbt bara nämna att årets bäst sagda ord är sagda av tomas, till stefan såklart!
"bajsstefan pruttskalle!"
jag har skrattat åt det i jag vet inte hur jävla länge! dom är faktiskt tröga ihop, haha!

nä, nu ska jag gå. jag försöker myga runt här men jag är inte gjord för att smyga, antingen tappar jag något eller så går jag in i grejer då jag endast koncentrerar mig på fötterna. jag vill inte väcka min mamma men kommer säkert ändå lyckas med det innan jag somnar. fymig...

om blickar kunde döda, haha! :D






(det vita är creme fraiché, och det vattnas i min mun......)

ät rödbetor gott folk, hejdå!

Kommentarer
Postat av: Linda

rödbetssoppa ;o fan att inte jag va i stan då !!

2008-08-14 @ 10:57:17
URL: http://aidanpaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0