fredag natt

och jag ligger hemma i min soffa med min hund och kollar på scrubs. men rambo sover.. crille är chaffis så han kommer hem i natt först, men det är härligt när man somnat på soffan så väcker han en för att gå till sängen och sova. och självklart ska han berätta kvällens händelser till en sovande mig som endast svarar "mm" på alla frågor, för att ungefär 15 minuter senare få frågan "sover du? har du hört nåt?"   "mmm"

sen sover vi.


det är alltså helg igen. det är skönt. den här veckan har varit äckligt seg, har försovit mig 4/5 dagar utan överdrift. det är segt! och det är rött på närvaron, det är fuult... och ännu mer blir det, biljetterna till sthlm är bokade och jag lämnar luleå vid 19.00 onsdag. kommer hem söndag, och jag ska ha kul och mysa med min mamma! och tuva. och syster på onsdag, sen kanske jag inte hinner träffa dom nå mer... jag saknar allihopa. åh vad jag saknar dom.. crille stannar iaf hemma, rambo med för den delen.. eller jag har som inte riktigt bestämt mig, men det lutar åt det hållet att han blir hemma. jag kommer sakna christian och rambo.. men det är bara några dagar :)

eftersom jag åker på onsdag, är ledigt tor-fre och onsdag också eftersom lärarna är borta, så måste jag göra ett prov på tisdag i bransch, som egentligen skulle va på torsdag men jag orkar inte ta mig till en prövningsdag så det är lika göra bort det.

jag har förövrigt umgåtts med amanda de senaste dagarna, vi har bakat muffins igår. dom blev helt okej, vi drog lite eget och la i plopp och center. och så gjorde vi sju självklart också lite muffins i miniformat. torrt. rekomenderas ej.. och vi bestämde oss för att göra fina muffins, inte goda. så vi gjorde ganska stora... mättande om inte annat. och idag gjorde jag chokladbollar med crilles bror alexander. tro inte att jag mänkat, det har jag inte.....

rambo har haltat idag :o han blev trampad på baktassen och pep hur länge som helst. jag ska överreagera och trodde ju självklart att han antingen dör eller bryter benet. fallet var inte så, tack gud, det var säkert bara en liten vrickning för nu går han helt vanligt och är helt normal. han riktigt ylade då det hände, och blev rädd och ville upp i famnen bara. tur att john var där säger jag bara, jag och angelica stod som frusna snögubbar helt chockade medans john satte sig ner på marken fort och hjälpte rambo. då blev han lugnare. tack gud för att john finns. sen när vi kom in och rambo gick vanligt så ville han inte busa eller något alls.. och DET är ovanligt, det enda han annars gör om dagarna är busa... det  blir lite jobbigt ibland. men nu kan han iallafall sitta fint och gå i koppel. men vi har bara börjat, det är myyycket kvar. men det är roligt!

imorgon vet jag inte alls vad som händer. får se helt enkelt... nä, jag har ingen aning..

så jävla skönt med helg är det iallafall.

och vissa människor är ju bara föör galna haha :D borde spärras in eller något, en fara för allmänheten rent ut sagt... akta er, göm er eller gräv ner er, staden blir osäker...........


nä, nu ska jag ta och ringa nathalie, och jag ska skita i om hon sover. det är så tråkigt att vara ensam ibland, och hon har alltid något att säga så det är underhållande. men om hon verkligen sover och är i det där "mm" stadiet så är det nog bara slöseri med tid.... då kanske jag ringer linnea. hon sover nog också, men när man ringer så svarar hon och låter helt pigg. för längesen for jag tillochmed dit mitt i natten för att jag pratade med henne i telefon och hon var helt vaken (i tlfn), men när jag kommer dit så ligger hon och sover och frågar "vad gör du här?" eller något i stil som det... hon är ju bara för trevlig, min vän linnea.

hejdå.


Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Kommentarer
Postat av: Charlie danell

tjabba jessica

- Hur äre med dig då !?



BTW jag har ochså en blogg kolla gärna in den

www.apetic.bloggproffs.se

2008-11-16 @ 09:06:23
URL: http://www.apetic.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0