min roliga mamma

ni som känner min mamma vet att hon är lite...speciell. men på ett bra sätt! hon har dålig hörsel och garvar åt sina egna skämt (som inte är så bra). och ni som känner henne, vet också hur hon är tillsammans med rambo. man kan vara glad om man får röra lite i hans öra, då hon följer honom var han än går och pratar med honom som om han vore en människa.

alldeles nyss gjorde hon en rolig liten grej. jag är van vid att hon säger att hon ska äta upp rambo, att han är så söt, att hon inte kan slita sig från honom och ska skicka honom på oscars-galan. nyss nämnde hon att hon skulle krama sönder honom. hon repeterade detta några gånger tills hon sa: bara lite. snälla rambo bara lite, bara så du låter (gör ett halv-kvävande ljud), bara lite rambo!
jag började självklart garva åt ljudet och henne i sig, och hon hängde på.


det roliga är att min mamma garvar utan att veta vad man skrattar åt, och sedan när man frågar henne "mamma fattar du ens vad jag pratar om?" så säger hon "nej"... och så skrattar vi lite till.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, saknar henne lite va som ett tag sen man såg henne och dig för den delen :)

2009-03-20 @ 17:20:44
URL: http://aidanpaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0