för jag älskar ju dig

sånt som man älskar men tvekar på, sånt som man vill visa men inte kan, sånt som man är arg på men ändå inte kan vara arg på, sånt som man vill säga innan det är försent, sånt som man bryr sig om men ändå inte kan visa, sånt som man känner att man måste göra men ändå inte gör, sånt som man vet kommer vara försent en dag men ändå inte gör något åt, sånt som betyder så jävla mycket men som ändå har sårat så himla mycket, sånt som man vet finns där men bara till ytan, sånt som man gråter till för att man älskar, sånt som man tycker man måste älska, sånt som man vill älska, sånt som man vill ska gå bra, sånt som att man vill att du ska säga "allt är bra nu jag ska inte såra dig mer", sånt som man bara vill ska lösa sig, sånt som man bara vill älska.. sånt som jag önskar att jag kunde älska. men jag älskar ändå. tror jag. jag vill älska dig. för det gör jag nog. utan dig skulle jag inte finnas. utan dig skulle jag inte vara jag. utan dig skulle jag inte finnas ju. utan dig skulle jag inte ha lärt mig nåt av livet. utan dig skulle jag inte kunna stå på mina ben. utan dig skulle jag inte ha gråtit. utan dig skulle jag inte skrattat. utan din skulle jag ingenting. utan dig skulle jag allt.

ibland tänker jag att det skulle va bra utan dig. för det mesta tänker jag att du är ju du. du är ju du. du är ju den som fått mig stark. men du kommer inte med nåt positivt. aldrig. men ändå älskar jag dig.

men jag är endast stark för alla gånger du skitit i mig. för alla gånger du sårat. för alla gånger du svikit. för alla gånger du aldrig funnits där. därför är jag stark. därför kan jag klara mig utan dig. därför är jag stark, för att jag lärt mig att göra allt utan dig. jag har lärt mig att leva utan dig. och det har gjort ont. det gör ont. det kommer alltid göra ont.

därför är jag stark. för att du aldrig ställt upp. men ändå älskar jag dig j-e d.

Kommentarer
Postat av: lisa

vad fint skrivet

2010-02-28 @ 16:37:33
URL: http://dahlskog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0