mamma gjorde det igen

haha min mamma är verkligen korkad.. vi låg och kolla tv och så går hon iväg och råkar stöta ner brillerna från bordet så ena glaset lossnar, och sedan när hon kommer tillbaka och ska läsa sin bok och sätter på sig brillorna så kollar jag bara konstigt på henne;

mamma: (tittar konstigt ut i luften och blinkar med ögonen) nä men..
jag: öö...?
mamma: (tittar runt och tittar VÄLDIGT konstigt på mig och börjar blinka, först med högra sen med vänstra osv.)
jag: hmm... hehe.. (låtsas att jag fattar nada och väntar på va hon ska säga)
mamma: nä men hördu du.. nu har jag ju blivit blind.. har jag blivit blind? herregud..
mamma igen: nä men det här var ju märkligt.. (blinkar ännu) nä men gud vad konstigt.. (tittar mot tvn och blinkar igen)
jag: mamma..
mamma: herregud.. (mumlar för sig själv) det här är det konstigaste jag har varit med om jessica.. jag blev ju blind!
jag: (sitter bara helt tyst och vill vråla av skratt men väntar ännu på att hon ska märka själv)
mamma: ojoj.. herregud.. kan du förstå jessica? guud vad märkligt

mamma tar av sig dom och ska testa byta till dom andra brillorna, här kunde jag inte hålla mig och började asgarva. mamma tittar konstigt på mig, tittar konstigt på de trasiga glasögonen och fattar först då vafan de är som är fel

har inte skrattat såhär mkt så lååång tid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0