where am i gonna go

vaknade 15.00 idag. inte okej. men ändå så okej. vaknade till flera gånger av mardrömmar och ville fort somna om för att inte inse att jag är helt ensam när jag vaknar. rosanna (<3) for vid elva-tolv och därefter ville jag inte vakna. ville bara sova och sova och sova. för att slippa känna som jag gör. jag är helt vilsen och vet ingenting.

tänkte tidigare att nu drar jag. nu sticker jag till enköping. för jag orkar inte vara här.

hur ska jag bygga upp allt själv? allt det mentala? hur ska jag kunna leva ensam? hur ska jag klara mig?

pratade med hundarna idag när vi gick ut. jag bad om förlåtelse för att jag gör så att dom måste bo i en etta. jag sa att de kommer att lösa sig och att allting kommer att bli bra. dom titta på mig som om jag vorde störd o knalla vidare. sen när vi kom in så la jag mig i sängen o böla. då kom mina fina. mina fina små liv kom och tröstade och slickade bort tårarna. då grät jag ännu mer för att jag inte kan förstå hur dom kan älska mig ändå.

slog igång tvn och tänkte att det kanske bli skönare. sen tröck jag på mute.

stekte ägg. hittade inget salt. tänkte att jag skiter i det men sen var det inte alls gott. måste köpa salt.
hade jag bott med mamma hade jag inte behövt oroa mig över salt.

känns som om jag är hemma hos någon. känns inte som mitt. hatar att inte bo i mitt egna hem. ska nån bo i mitt hem på storgatan? ska nån ta mitt sovrum? ska nån duscha i min dusch? jo nån ska. känns skumt. det är ju mitt.

känns som om jag gråtit konstant i ett dygn.

over and out.

Kommentarer
Postat av: E

Men lilla vän!



Det känns skrämmande först. Ett litet tag. Ge det tid. Det kommer att kännas bättre för varje dag. Man måste bli själv. Man måste ta sig igenom den här tunga tiden för att kunna hitta sig själv. På nåt sätt hittar man dit. Även om det inte känns så just nu. Ta små steg. Köp salt :) Det kommer att kännas bättre om du har salt. Hyr filmer. glo på filmer på kvällarna. Hitta ett jobb, jobba som fan. Gå ut å gå. Små små steg. Lovar att i slutet av sommaren så är du kung på att vara själv.



När jag flyttade in i min studentetta i Lkpg så grät jag i en vecka. Av ensamhet. Av tyngden att behöva bära allting själv. Men jag lovar, det gör dig stark. Det gör dig till den du är. En självständig individ.



Jag vet att det är tungt. Jag är själv i ungefär samma sits. Men inte riktigt helt kanske. Men jag vet att separationer är tungt. Å det är det du går igenom just nu.



Tänker på dig. Och blir det outhärdligt så kommer du å hälsar på. Eller hur?



Älskar dig.



/E

2010-06-15 @ 22:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0