day 03-your parents

dom har jag två av såklart. ena bor i enköping (mamma) och andra bor i himlen. saknar pappa hela tiden.

min mamma är 51 och kommer från ryssland. flyttade hit 1990 med min syster som då var 9. pappa köpte ett hus på kornvägen som sedan blev mitt barndomshem. där bodde vi på fyra, mamma pappa ella och jag. och ina, våran hund som blev överkörd och dog två veckor efteråt.

när jag var 11-12 år skiljdes mamma och pappa tillslut. jag och mamma flyttade ifrån huset flera gånger men kom aldrig riktigt iväg på riktigt. min syster flyttade till linköping för att plugga och jag och mamma flyttade till järnvägsgatan. jag har bott lite överallt i den här stan med mamma. men vi har alltid hållit ihop.

hade ingen kontakt med min pappa under ett tag, minns inte hur länge eftersom det är så mycket jag förträngt. flyttade till karina när jag gick i sjuan och där bodde jag i ca 8mån. av massvis med anledningar men tyvärr inget jag tänker skriva här.

flyttade till mamma och mats efter det i marielund och där bodde vi i några år. sedan flyttade jag och mamma till storgatan och sen flyttade mamma iväg till enköping. när vi flyttade till storgatan fick jag kontakt med pappa igen. oftast ringde han på fyllan och jag stod ut. men jag ångrar ingenting. skulle med mamma först men hittade den lilla lilla ettan som jag tillfälligt skulle bo i. pappa ville inte att jag skulle till enköping, han tyckte att "jessica vad ska du göra där egentligen? du har inga vänner eller nåt!". träffade h och allt ändrades. =jag är inte på väg nånstans ännu.

mamma jobbar i norge varannan månad. pappa var förtidspensionär. pappa bodde kvar i huset som jag växte upp i. huset såldes just innan hans död och han köpte en lägenhet som jag nu bor i.

saknar mamma mycket. och saknar pappa på ett helt annat sätt. gör ont vid tanke på att jag aldrig mer får träffa honom. gör ont att jag aldrig mer får höra hans röst. men det är en tanke jag vant mig vid. har dock inte vant mig vid känslan.

jag tror inte på gud men jag vet att pappa är där. jag tror på min pappa. och jag älskar honom tills jag slutar andas.


enda bilden jag hittade på pappa och här är han ung:)



min vackra mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0