jag är vid liv!

nå tjena tjena! det var ett tag sen! har inte haft ork alls till att blogga, men pga efterfrågan så kan jag orka:)
kom precis hem från riekkola, har varit och gått med linda. tänkte att man kanske ska komma igång med det där igen innan det blir för kallt!

kom på att jag inte skrivit efter vi varit i kirgisien?! där har vi varit iallafall, jag harri mamma bjarne ella lisa och världens finaste lilla tjej tuva. mosters tjej!! varit och hälsat på min mormor och övrig släkt, kokande hett hela tiden??! vi var liksom tvungna att ha balkongsdörren öppen när vi var o rökte för att få ac ut på balkongen?! sjukt. värre än en bastu, "man vänjer sig" sägs det men inte fan tror jag på det..
polisen ville även ha våra pass när vi var på marknaden och det slutade med att dom ville ha pengar för att låta oss gå. ingen, okej kanske träffade en som kunde engelska! sjukt. fick försöka med kroppsspråk de gångerna syrran eller mamma inte var med.
drog karatefylla på en grusplan, haha tänker inte skriva mer än så men det var tydligen galet:))

försökte döda en gräshoppa mitt i natten och vi var som små barn haha.. lisa kom in i vårat rum o sa att det är en gräshoppa i deras rum, jag gick dit o tittade och harri ställde sig i sängen hahaha..syrran skulle slå den med handduken fast hon inte ville, "måste vi döda den kan vi inte släppa ut den?" haha jo om du gör det:) slutade med att den hoppade till andra sidan väggen, syrran höll på att trilla baklänges ner från stolen, jag och lisa skrek och grät samtidigt(?) och morsan vaknar mitt i allt oväsen och kommer och frågar vad det är som händer. harri står fortfarande i sängen och panikskrattar med ett lakan i händerna. vi lyckas få den under handduken på golvet, jag stampade på den några gånger och lisa kom med en proppfull kappsäck och ställde den dit på. där fick den stå tills vi vaknade och skulle åka hem (det här var alltså sista dagen) och när vi tittade innan vi åkte var den iaf död. ye.

hade en bra resa ändå, var hungriga mest hela tiden då vi svennar (åtminstone jag o harri) inte alls är vana vid deras mat men det gick ändå! och vodkan var ju snuskigt billig så inte ska man väl klaga!

tågresan hem från sthlm var också helt king, en polare fixade så vi kunde åka en dag tidigare än planerat, och i samma hytt som honom så det var bra! fast sen visade det sig att det var en hytt för män. hade säng i vagnen bredvid med två kvinnor, paniken började komma när jag tänkte att jag inte skulle få sova bredvid harri och jag hann börja tänka att vi får sova på en toalett eller liknande men tur att både kvinnorna i min och männen i harris var schyssta! slutade iaf med att vi sov i manshytten. trångt men vad gör det:) coola grabbar där ändå!

mer då.. igår när jag och harri tittade film började jag mitt i allt att paniksöka ett smycke till örat men hittade inte det??! det är helt nytt!! irriterande.

min fina fina kille. aldrig har jag mått så bra som när jag är med dig!


på väg till bergen i kirgisien, jag älskar dig!!


inte dom bergen vi var på men nånstans under vägen dit:)


måste vara världens äckligaste "toalett"


tuva o harri på tuvas resturang vilda musen:) ♥

slänger upp några på fejan istället, nu ska jag sluta:) ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0