bastu och annan onödig info

tjaba tjena!
här ligger jag i min säng och tänker på mamma. världens bästa mamma har skickat upp julklappar åt mig och harri och allt är så fint:) underställ i coola färger och strumpor och norska praliner och doftgrej från spanien osv, och jag äger för första gången i hela mitt liv ett par skinnhandskar! eller nej för fan, jag har haft ett par tumvantar i skinn men dom hann jag ha i en vecka kanske, sen såg jag inte röken utav dom något mer! som min fina fina mössa (polers: kommer ni ihåg den gråa med röda snöflingor?) men den försvann efter att claus skulle låna den....
jaja tillbaka till skinnhandskarna, min mamma har alltid haft skinnhandskar, kommer speciellt ihåg ett par vinröda som jag tyckte extra mycket om. dom var så mjuka och sköna och jag höll alltid i mammas fina hand och hade den mot min kind för det var så mjukt. handsken alltså. mammas händer är också alltid mjuka. och jättefina, jag har fått min pappas händer och fötter. bara så ni vet...

jaja, harri gick iväg och boka bastu så idag ska vi basta. helt enkelt. vi har bastutidskrig med nån granne ibland, nr 35 för att vara mer precis. nr 35 och nr 003 är dom enda (oftast) bokningsgrejerna på den där bastutavlan. för nån dag sen var det typ 37 också om jag inte minns helt fel...okej??? vafan

nu är det jullov och imorgon kommer linnéa hem!!! linnéa! min älskade älskade vän, gud vad jag saknar henne. hjärtekrossande att hon far tillbaka om inte så länge. måste försöka överleva. jag undrar vad det första hon ska äta/dricka är. jag hade druckit kanske ett glas iskall mjölk och så hade jag ätit typ.. jaanas köttfärssås. sen hade jag varit nöjd!
säkert kommer damen ha fullt upp när hon är hemma på kortvisit men jag ska verkligen klämma in mig och vin i hennes schema. och kedjerök vid hennes fläkt och bara prata. bara chilla som vi alltid har varit bra på tillsammans.

jag har ont i gommen?! apjobbigt för det gör ont att äta. vilket kanske är lika bra haha......jag driver med er, är inget viktfreak men det är ju chill att käka julmat på julafton utan att få dåligt samvete hehe.. och! något jag inte tagit upp här tidigare men lika bra att jag gör det, för folk har ju pratat en hel del om att jag gått ner i vikt och jag tänker här klargöra för er:
jag har gått ner i vikt helt ok mycket och jag är GLAD för det och mår bra för det, och anledningen till viktminskningen är väl bara att jag blev av med tonårshull kanske? som vissa vet så levde jag i princip på utemat tidigare, sen bodde jag ensam ett tag och orkade inte laga mat, på det hela började jag träna och jag har turen att ha en sjuhelvetes fettförbränning. bara kring körkortstiden levde jag på naturdiet för att jag hängde på körskolan och orkade helt enkelt inte käka.
så ja, gott folk, jag har gått ner i vikt en del, och det är bara för att jag vill!

avslutar med detta:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0