hur kan du va så skuren skalad och ändå va vid liv?

hej. har lugnat ner mig sen igår. hehe sitter och lyssnar på moa i just detta nu...men har inte lyssnat på hela dagen faktiskt för jag har städat! och nu är det jul här. helt plötsligt. röda gardiner, julstjärna och fyra ljus på bordet i köket (varav ett brinner för klockan är efter tolv och nu är det advent och helt plötsligt brydde jag mig om det) och i tvrummet/sovrummet/stora rummet (vad kallar man en stort rum i en etta?) står en julstjärna på fönsterbrädan. så får det vara bra nu, har dessutom inga fler julsaker hemma..:))

just nu sitter jag på ett nytt ställe! hemma då alltså. måste alltid blogga på lilla datorn för på stora datorn är blogg.se knäppt, och på stora datorn kan man inte ha i högtalarna för nåt är sönder så lilla datorn är våran musikmaskin... sitter iallafall på en stol bredvid fönsterbrädan vart lilla datorn är. och lyssnar på adept för andra gången i rad nu. och blir inte less. konstigt med tanke på att vi lyssnat på den rätt lång tid nu. men ändå inte alls konstigt för ända sen jag och harri blev ihop har jag inte lessnat på musiken vi lyssnat på, har liksom kvar låtar (många) (eller allt mellan oktober till nu) i listan (starred) på spotify som vi la till när vi börja hänga! och vi lyssnar alltid på "stjärnmappen" när vi lyssnar på musik och låter den gå på shuffle. hehe varför säger jag ens det här? sammanfattning: hittade hem hos harri och vi har (alltid haft) samma musikstil/smak. mycket snedstreck och parenteser här!

har också äntligen blivit klar med mitt hår igen. gjorde om och gjorde rätt, åtminstone mycket bättre sen förra gången. på måndag ska jag få en massa dreadgrejer av en vänlig själ så då jäklar(!) ska jag pudra järnet så dom blir så jag vill ha dom, och sen nångång fixa förlängningar och lite fler så blir det jävligt king. nu står dom ut lite ännu fast det blir bra med tiden, och sen ska dreads tydligen se ut som ordentliga dreads först efter cirkus ett år:)

fick asgoda bullar från svärmor igår, tack! idag åt vi även tacos hos dom, gött. lilla sammy är så söt, han är ännu så liten och klumpig:) hans ben flyger överallt när han springer och när han sov så låg han helt på nosen på ett konstigt sätt, så sover han tydligen alltid. knäppis:) pratar gör han också, vi har diskussioner rätt ofta:)

nu är jag färdig. det är kallt att sitta här. precis bredvid en ventilationslucka. ta hand om er och hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0