fredag och ledig

nä men tjena! hur är läget??! jag mår bra.

ligger ännu i sängen och chillar. harri småsnarkar mellan varven och jag funderar på vad man ska hitta på idag. är ju ledig för fan. ser att det är sol ute men ser ut att blåsa lite? jag är btw väderfantasten. har säkert glömt att nämna det! SMHI är under mina mest besökta sidor och jag tittar till och med hur mycket det ska blåsa. flera gånger per dag är jag in där och kollar om någon ändrat på väderplanerna. rätt ofta ser man att de lovat t.ex. regn men sen ändrar dom sig under dagen. då blir man positivt överraskad iaf! 

funderar även på om man kanske skulle börja skriva ordentligt? liksom ordentligt, riktigt skrivstilska som den ska vara. menar ej skrivstil på papper. menar helt enkelt att man kanske ska börja skriva stor bokstav och punkter på rätta ställen. inga förkortningar osv. men skulle göra det typ en gång sen skulle jag inte orka? varför gör jag så? skriver på ett till och med lite jobbigt sätt kan jag känna. alltså på datorn och telefonen. men direkt man får ett papper och en riktig penna framför sig så kommer den där seriösheten som inte visar sig allt för ofta. styckeindelning, punkt och stor bokstav. och inte börja meningar med OCH och MEN!

jaja nog om det. vaknade innan tio men har inte orkat börja leva ordentligt än. har slödruckit två koppar kaffe och klappat rocky. rambo har inte kommit upp och morgonmyst än? inte rocky ordentligt heller för den delen. dom är alltid så mysiga på morgonen när dom ska mysa och rocky ska visa hur bra han är på grejer. oftast vill ha visa sina grävkunskaper. rambo och rocky fyller förresten år snart?! den 8 och den 13. tre och fyra hela år blir dom och inte allt för sällan funderar jag på vad jag egentligen skulle vara utan dom.

nåväl. funderar fortfarande på vad jag vill göra idag. vill bli mycket mer brun men det blåser ju så förbajat. solarium gör en rynkig och är farligt osv så står över det. dessutom är det så störande när man tror man hittat ett bra solarium med bra ljud på radion så fuckar radion ur direkt solariet går igång? då kan man ju inte ångra sig liksom. eller kan kan man väl men det känns ju extra jobbigt. jaja hela den situationen känns iallafall skitjobbig.

grilla kanske jag vill också? skulle va gott med en fet köttbit. men det blåser ju fan. kanske trotsar och går till stranden med en filt och grillar ändå. får sitta och hålla i allting istället.

okej jag försöker leta bilder jag vill publicera här men lyckas ej. vi har ju (som tidigare sagt) två datorer, en liten och en stor. ibland för man över bilder på stora och ibland på lilla så alla är helt utspridda nu. och de senaste bilderna som skulle föras till datorn pajade. harri skulle sätta igång och föra över och jag kände på något sätt redan innan han började att kanske kommer något gå till spillo. och nu är hälften av alla bilder halvt gråa för att räddaren i nöden (jag) skulle ta tillbaka alla raderade bilder från minneskortet. som harri raderat. på något vänster som inte ens han visste om.
jaja vi blev helt enkelt av med en del bilder. ni kan ju skriva ner det nånstans om ni känner för det.


ni har inte fått bilderna från min hockeykarriär förresten? kan lägga ut en. säg till om ni vill ha fler, kan skicka på mail eller kanske skriva ut dom åt er? säg till. haha nä. dom är på stora datorn så vi glömmer det. men erbjudandet står fortfarande kvar om någon undrar.

det tog verkligen en timme för mig att skriva detta. om inte mer.

lägger ut en bild på tre fina och avslutar där. ta hand om er hörni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0