en hel del onödig info.

tjenixen. här är jag igen!

idag har jag varit på ett möte med en karl som heter göte och kommer från kalix. måste börja åka ringlinjen till industriområdet varje morgon inom en snar framtid. ska rota i mig själv och fundera mycket på vad jag vill bli och vad jag vill få ut av mitt liv antar jag. kan bli svårt för jag ändrar mig varje dag, ena dagen journalist andra dagen undersköterska.
vi ska jobba i grupp 3h om dagen, stor grupp, sen en timme lunch och sen i mindre grupp/enskilt. mer än så vet jag faktiskt inte.

har druckit tre koppar kaffe inom en väldigt kort tid och nu mår jag illa. det första jag tänker på varje morgon är kaffe, måste koka kaffe. helst litervis så jag kan dricka tiotusentals koppar. för att sen börja må illa. men det är gott ändå. jag har aldrig varit en stor kaffedrickare men något har hänt. bytte iallafall ut fjärde koppen kaffe mot vatten så nu känns det bättre.
har bara en cigg kvar också. rökte den nästsista mycket söligt. ända in till filtret. för det är ju så långt att gå till shell och köpa nya.....not. och så blev jag bajsnödig för cigg och kaffe på morgonen=akut bajsnödig. men det gick över och hungern också.

big brother hade premiär igår och det var bara en massa jukon där inne? fick som inte feeling för en enda en. tror att detta år kommer bli det sämsta någonsin och hon bloggarn som är helt störd i huvudet gör mig bara jävligt irriterad. visste inte om jag skulle skratta eller gråta när hon öppnade sin käft och jag vet inte riktigt vad big brother har tänkt med när dom tagit med henne. hoppas svenska folket hatar henne lika mycket som jag gör iallafall.

idag ska vi möblera om. harri fick en supersmart idé gällande sängen och soffan, något jag aldrig tidigare tänkt på??! och så har vi blivit med dörr också. vi satte alltså in en fin dörr i vardagsrummet som harri tyckte borde målas om. hela lägenheten i sig borde målas om och jag har tänkt riva tapeter nu i tre månaders tid. får se när det blir av.

har ännu julgardiner i köket..fast egentligen är dom bara röda så det är ju inte tvunget att vara just julgardiner men jag har inte så mycket att välja på. som min mamma t.ex, hon har säkert hundra par gardiner i alla jävla färger. men inte jag nä! jag har ett par röda och ett par svarta och ett par vita. och faktiskt inte en enda blomma någonstans, mamma har blommor/palmer i alla olika storlekar. det är mycket viktigt att ha blommor tycker hon.

jag är helt stel i hela kroppen. har haft ont i ryggen i ett års tid nu (till och från) och massage hjälper inte. för jag har varit på fysioteket var en man masserade mig. det kändes lite obehagligt att stå i braller o tutthållare framför honom.

nu ska jag springa ner och boka tvättstuga för jag måste tvätta vårat sofföverdrag. alltid när jag skriver här så nämner jag tvätten. eller städning. det är inte det enda jag gör om dagarna ifall ni tror det.

jaja. hejdå.


rosconen ville mysa. vilket han vill hela tiden. bilden är iallafall tagen nyss och jag lever i en pallesjals-period igen. älskar min röda sjal. gott luktar den också.


...hehe. julklappar från mami. dom där kallingarna blev förresten stulna på badhuset i torsdags. förstår inte alls vem som får för sig att sno ett par använda långkalsonger. hoppas dom använder dom varsamt iallafall. det i bakgrunden är våran tvättlina som vi tog ner och sedan la upp igen för att det var så tomt. så nu vet ni det.


rambomus och dom finaste skorna jag någonsin ägt.


hahahaha han är så trög, där låg han och tog det lugnt!


en gång när vårat kök gjordes om till en koja. där låg vi och sov, alla fyra. och åt godis och chips.


och det var det. återigen: hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0