fredag natt

morsningkorsning. eller god kväll på er. god natt på er rättare sagt!
för tillfället sitter jag i soffan och chillar. jvm är på tvn (paus för tillfället) och det är väl allt annat än ospännande?! omgeezers vad man insatt man blir i detta alltså. hör mig själv säga "fan" "shit" "ye" (och andra matchrelaterade ord)(för det mesta bara konstiga ljud?) ganska ofta. jag har en tendens till att väldigt lätt dras med i sånt här gällande sporter! för två år sedan satt jag klistrad vid TVrutan och var taggad (näst intill förbannad) när jag tittade på skidor?! skidor liksom..

på tal om skidor så vill jag ut och åka skidor någon dag. minns att det var satans jobbigt när man var mindre (g-kulle tider, allt mellan årskurs 2-5) och skulle till riekkola med skolan, men när man väl var där så var det kul. fast då åkte vi inte så mycket skidor ändå, allihopa hann åka femman medans jag och min dåvarande bästis terese var nånstans på tvåan. när vi väl kom ut från skogen hade klassen åkt hem?! här såg vi på saken från två sidor;
1. ye läraren(han var cp) hade stuckit och vi slapp få utskällning.
2. vi blev lite småless när vi förstod att alla var hemma. att dom liksom hade fått SLUTA. och där står vi med skidorna under armen och vill HEM.

..och jag skämdes alltid för mina skidor och pjäxor, ni vet såna ankfötter, såna hade jag. och det var ju såklart pinsamt. speciellt när killen man var kär i skojade om dom....men vilken tur att han skojade snällt om dom och sa att han haft likadana. då kände jag mig lite mer cool istället!

imorgon står plogning på schemat, vi ska hem till harris familj och träna plogarmarna. faktiskt en rolig grej att göra och jag tänker bara träning träning träning hela tiden! vågen visade nåt kilo fel så det ska rättas till...höhö. och när jag har superspaden så säger det bara SVISCH så har jag plogat färdigt. harri fick testa den idag men jag tog tillbaka den när jag såg att det var nära att han märkte att det var en superspade...

jag avslutar här.

ps heja sverige ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0