tydligen tisdag

hejsan hejsan! här kommer jag med ett litet inlägg efter snart en månad. tiden går ju så fort! och sånt.

var ut med djuren nyss, satan vad det blåser på stranden. när man går hemåt. grabbarna fick knipa strålen några gånger kan jag då lugnt säga. lika glada är dom för det och nu går dom omkring och väntar på sin hundkorv. som dom inte ska få ännu.
vaknade 06.34 första gången idag. har skaffat mig en innerlig väckarklocka. som ringer varje dag i mitt huvud strax innan sju och varje gång har jag samma feeling: jag har försovit mig!!!!!!
även fast jag inte har något jag måste komma i tid till. kommer på detta och somnar lugnt om igen för att vakna 1-2h efter det. vaknar jag halv nio tycker jag klockan är mycket och så känns det som att jag sovit bort en stor del av dagen.

ja alltså jag ville bara säga att jag har gått o blivit pensionär.....

hur som helst. alla dessa tidiga morgnar är faktiskt helt underbara. slå på kaffet och sitta o glo på harri. som ligger och sover och som jag vill väcka hela tiden så att jag har nån att vara med. han brukar inte heller sova längre än typ tio (inkl sovmorgon) (antecknar.....) men ibland så blir det att jag har suttit tyst vid datorn i alldeles för många timmar (säg 2) och så får jag någon slags panikkänsla och måste väcka harri fortfort!! och då är det oftast på samma sätt, "harri!....harri..harri..harri..haaarrriii....harri du måste vakna nu..har du drömt något roligt? harri stig upp..haaaarrii" och så fortsätter det. klämmer in att hans tjej har tråkigt och måste underhållas. att det är fint väder ute. om något roligt har hänt eller vad jag läst i aftonbladet. hur det går i spelet. vad han vill göra idag. ..osvosv. allt detta under loppet av kanske 10 min.
idag hade han halsbränna när han vaknade och det enda som hjälpte var att killa. ryggen, benen, armarna, ja överallt. och där kan jag sen sitta hur länge som helst och bara killa och tänka att jag aldrig behöver sluta för han tycker det är skönt och det gör mig så jävla glad.

jaja. nu vet ni helt enkelt det. om vår morgon.
idag är det inte riktigt lika soligt som igår. sitter i köket och dricker kaffe. halvtaskig i kistan. igår köpte jag kanske världens bästa hudkräm. en sån där blå nivea burk och jag älskar den. vill smörja in helst hela mig hela tiden?! igår kväll kunde jag inte sluta känna på mig själv för jag var så mjuk och len. inte snuskigt menat.
påpekade även hur bra den var hela tiden. ville smörja in harri några gånger, mest för att visa honom hur jävla bra salvan är så jag bara får det bekräftat. men jag gjorde inte det.

trodde förövrigt att det var onsdag när jag vaknade.


lägger upp en bild från studenttiden, den här bilden är så jävla komisk för att 1.jag minns inte alls detta 2.hur hamnade jag ens där? vart är mina polare?


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Härlig bild! :) Härliga tider!

2012-03-13 @ 13:27:20
URL: http://beatriiicej.blogg.se/
Postat av: mamma

Det ær alltid bra med salvor:) Det hjælper mot allt:)

2012-03-20 @ 07:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0